Kojdag

Idag har regnet öst ner mest hela dagen. Jag släppte ut hästarna vid kl 6, och sen åkte jag hem för att sova en stund till.
Vi gjorde sen bort mockningen på förmiddagen och sen har vi mest legat inne och tittat på film.
Boxarna ska alltid vara så rena att man kan ligga där själv, tycker jag.

Klockan 15 fick hästarna komma in från regnet. De tyckte det var mysigt att få komma in i boxarna, äta hö och få på sig sina fleecetäcken.

Sen ikväll åkte vi ner för att röra lite på dem, då de fick gå in så tidigt. Jag gick med Åsnan och Crespo, medan Robert och Nikki turades om att rida Lilleman.
Sen lindade jag Crespo och Åsnan och så gav vi kvällsmat och åkte hem. Älskar kvällarna i stallet, det är så mysigt. Speciellt när regnet öser ner utanför.

Jag, Åsnan och Crespo.

Robert, Nikki och Lilleman. (Fast Nikki är så liten så hon syns inte)

Crespo i pyjamasen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0