Vånda inför morgondagen

Imorgon ska Crespo få börja trava.
Jag har valt att vara med på Idaträningen så att hon kan titta på hur han ser ut, och även guida mig lite. Såklart kommer vi inte att rida ett normalt "träningspass" utan vi kommer jobba med skritten och sen lägger vi in lite trav och kollar hur det ser ut.
 
Jag kan säga att jag är sjukt nervös. Tänk om Crespo beter sig som han gjorde när jag red honom sist? Står emot och visar att det gör ont någonstans? Tänk om det inte blivit bra, utan att det är något annat som stör honom?
Ja, morgondagen får svara på de frågorna.
 
Dock kändes han helt underbart fin vid dagens skrittarbete. Han var framme, han var positiv och vi fick till ett par slutor som kändes hur bra som helst. I öppnorna tappade jag honom lite först, men efter att ha lagt till några mindre volter där jag verkligen tog rätt på yttersidan så blev det bättre.
Upptagen från fri skritt till mellanskritt kändes busenkla, och det var inga svårigheter att varken ändra steglängd eller variera formen.
Nikki red ju igår och tränade väldigt mycket på halter, och det fick jag skörda frukten av idag. Fyra av fem halter blev bra!
Det enda som var lite svårt idag var skrittpiruetterna. Crespo är rätt så ambitiös, och han har kommit på vad det är han ska göra, så när jag börjar förbereda för en skrittpiruett vill han gärna förekomma mig och vända runt så snabbt som möjligt.
Men efter ett par repetitioner där jag var noga med halvhalterna, och delade upp piruetterna så att jag först bara gjorde ett steg, red ur och sedan la till mer och mer, så lyssnade han bättre och tillsist fick vi till dem så som jag ville ha dem.
 
 
 
Nikki är hos en kompis idag, och jag väntar nu på att hon ska komma hem så vi kan åka iväg till Malin där vi är bjudna på middag. Så lyxigt!

Kommentarer
Postat av: maddan

Din häst är så fotogenisk. Han blir så fin på alla bilder. När jag ska ta kort på min häst ser han mest ut som ett gammalt ök :(

Svar: Haha, Crespo är en riktig linslus! Han kan stå och se ut som ett ök han med, men när kameran kommer fram poserar han värre än min syrra! Han lever för likesen kan man säga 😂😜
Emily

2015-01-10 @ 19:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0