Krissituation

Samtal mellan mig och min syster på telefon:
-Vi har en krissituation här i stallet!
-Vadå?
-Crespo har rullat sig i den nyspånade boxen och nu är han smutsig och ledsen!
-Åhnej!
-Och jag har inte tid att rykta honom för jag har ju mina lektioner ikväll!
-Jag kommer ner direkt och ryktar honom!
 
Tur att alla i familjen vet hur viktigt det är med porslinshästens rutiner!
Nja, lite överdrivet kanske. Men helt allvarligt så hatar Crespo att ha en massa spån inkilat under stalltäcket. Han tycker nog att det kliar eftersom han har så kort päls. Dock älskar han att rulla sig, så han har verkligen ett dilemma där, haha!
 
Sån tur att syster åkte ner och gav Crespo lite kärlek medan jag höll mina lektioner. 
Nu ska jag sova för imorgon ska jag rida på morgonen, och sen ska Nikki åka till sin pappa och Crespo ska få träffa hovslagaren. Sen måste jag verkligen städa.
Och köpa kattmat. Insåg just att jag råkat ge kattstackarn hundfoder som fanns i skåpet där kattmaten annars förvaras. Kanske vaknar imorgon av att hon skäller? (Eller får njursvikt och dör?)
 
Nej  sova var det. Natti!

Kommentarer
Postat av: Maja

Du är precis som jag, haha. Hur man lämna en spånig häst i stallet? ;)

Svar: Nej, det går ju bara inte! 😏
Emily

2015-01-16 @ 00:03:02
URL: http://majawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0