Bra start

Som vanligt känns det som att man lägger i en extra växel på måndagar.
Åkte ner till stallet kl nio, släppte ut Crespo och Åsnan med tre tjocka täcken var. Sedan mockade jag och fixade hö, rullade upp lindor och sopade. Hjälpte även till att mocka litegrann till ridskolans hästar.
 
När klockan var strax före elva tog jag in Crespo och gjorde honom klar för ett ridpass.
Skrittade rätt länge och la sedan in ungefär fem minuters trav.
Crespo skötte sig jättebra och travade i rund och låg form med fin framåtbjudning. Det är en sådan lättnad att han är så glad!
 
Crespo fick stanna inne sedan, och jag åkte iväg för att hämta Nikki och handla.
Sedan har vi städat här hemma och fixat med lampor och tvätt.
Nu lagar jag middag och sedan väntar stallet igen.

Kommentarer
Postat av: Maddan.

Vad härligt att han känns fin, glad och positiv :)

2015-01-12 @ 20:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0