-30

Hästarna står inne fortfarande då termometern visar -30. Jag ska åka ner om en stund, och då åker Crespo och Åsnan ut en stund medan jag mockar.
Självklart med en massa täcken och mycket hö.
Hästar håller värmen rätt bra så länge de har mat, men i Crespos fall så blir han mest irriterad när känselhåren kring mulen fryser. Det gillar han inte alls.
 
Såna här dagar är man glad över ett isolerat och varmt ridhus. Det blir nog ett par skrittpromenader där inne idag, förutom ridpasset.
 
Hur kallt är det hos er idag?

Kommentarer
Postat av: Marlene

Vi hade -28 idag och det blev 3täcken även 3täcken här annars fryser killen.
Ja ni har det bra med ett varmt ridhus😃
När jag ska rida då får man rida med dubbla ridtäcken ett tag innan han blir varm. Vad skönt att Crespo är bättre nu 🐴

Svar: Ja fy också. Men bortskämd blir man. Jag minns att hos Ida reds det ibland uppemot elva hästar om dagen fast det var -25. Nu vill jag knappt sticka ut näsan i de temperaturerna 😵
Emily

2015-01-12 @ 17:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0