Uppladdning

Nu har jag spenderat en lång stund tillsammans med Crespo. Jag har ryktat honom som vanligt samt masserat bakdelen på höger sida där han har haft en liten muskelskada.
Även bogarna fick sig en liten genomgång.
Han kändes faktiskt riktigt mjuk och fin och tyckte att det var skönt. (Skrattar du nu Emma?)

Jag är ingen expert på massage och kanske gör den inte jättestor skillnad för Crespo, men jag tycker att det är en superbra grej för att lära känna sin häst och dennes kropp. Man märker fort förändringar och skillnader.

Medan jag stod där och pysslade så försökte jag ladda upp mentalt inför morgondagens ridpass. Jag funderade på hur jag skulle lägga upp passet, vad jag skulle fokusera på osv.

Nu längtar jag verkligen till imorgonbitti då jag får sätta mig i sadeln.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hästen ska tycka att de är skööönt 😂😂 ja! Jag skrattar.

2015-02-03 @ 22:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0