Ljuset i tunneln

Som sagt, i fredags red Lovisa Crespo en stund, men resten av helgen fanns det inga reservpiloter att tillgå tyvärr. Då jag fortfarande var så dålig så fick Crespo motionera sig själv på lördagen. 
Han fick vara lös i ridhuset, och jag vet seriöst inte om min häst är supersmart eller jättekorkad. Jag väljer att tro att vår relation är baserad på tillit och respekt, och att det är därför han snällt springer på en volt runt mig och lyder minsta kommando.
Men det kan också vara så att han inte fattar att han är lös.
Kan vara så.

Igår och idag blev det dock helvila för gossen. Jag gav mig själv en chans att tillfriskna, och peppar peppar, jag tror jag börjar återvända till livet. Jag hoppas vara såpass kry imorgon att jag kan lina honom över cavaletti imorgon, och förhoppningsvis är jag frisk nog att kravla mig upp i sadeln på onsdag.
Så ser planen ut.


Crespo hälsar på hos boxgrannen. Är det min häst som är stor eller stallet som är litet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0