Kliar i fingrarna

Det tar verkligen emot att ge Crespo en vilodag idag. Han var så sjukt fin att rida igår, så helst hade jag velat fortsätta i flera dygn.
Men eftersom han gått i ridhuset tre dagar i rad så är det dags för en vilodag och då vi ska träna på söndag så måste vilodagen bli idag för att schemat ska hålla.

Igår jobbade vi mest med galoppen. Öka-minska-öka-minska och så massor av olika övningar i förvänd galopp.

Nu ligger jag bara på soffan och slöar lite. Fick sådan huvudvärk efter jag varit i stallet och gjort massa ärenden, så jag tänker att jag ska unna mig en liten gubbavila såhär på eftermiddagen så jag är pigg tills kvällens lektioner. Ikväll är det hoppning på schemat och jag hoppas på snälla hästar och duktiga elever. Men det är de ju i och för sig alltid, så det borde inte vara några problem ikväll heller.

Dagens shopping till Crespo blev 4 kg morötter och en hink multivitamin. Unnade mig själv ett par nya handskar från BR också då mina gamla börjar vara rätt slitna.
Var lite lur på att köpa ett nytt Amigo vintertäcke då det var 50% rea, men beslutade mig för att vänta. Vill ju helst ha ett Rambo, så jag tror jag snålar ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0