Jogg och mätning av skaklar

Robert åkte tidigt till stallet och släppte ut hästarna. När jag kom ner vid nio mockade jag till Crespo och tog sedan in honom för ett joggpass.
Red inte så länge, men red ändå samma arbete som i söndags på träningen. Övade på läxan, alltså att hålla honom rund utan att han får hänga i handen. Skärpning med halvhalterna alltså!
Red lite öppnor på långsidan och sen förvänd galopp. Lyckades ställa honom inåt på volten utan att han försökte byta galopp.
Hörde Idas ord i huvudet hela tiden, och var väldigt nöjd efter passets slut. Crespo också. Han frustade så skummet flög!

Sen gjorde vi iordning Lilleman och spände för honom med ett par släpskaklor. Körde runt lite på parkeringen, och Robert mätade skaklorna, så han vet hur långa han ska bygga. Normallängd är nämligen i kortaste laget för vår gosse.

Ikväll ska jag på styrelsemöte, så jag ska inte ner till stallet något mer idag. Känns jättekonstigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0