Heldag i stallet

Hela familjen åkte ner till stallet vid 7 imorse. Efter att alla hästarna kommit ut så mockade vi. Jag till Crespo, Robert till Lilleman och Nikki till sin favorit Zafir.
Sen fixade vi med hösäckar och vatten och jag körde in fyrhjulingen och harven i ridhuset för lite upptining.

Hem och åt frukost och sedan bar det iväg till stallet. Jag harvade ridhuset, Nikki lekte med kompisar och Robert stod mest utanför Lillemans hage och beundrade honom, haha!

Efter en snabb lunch på Frasses var det dags för mig att göra Crespo klar för träning. Robert hämtade traktorn och körde in en höbal till Crespo.

Efter träningen spolade jag Crespo och sedan snabbade vi oss upp på årsmötet som avslutades med en tacomiddag. Så roligt när vi är många som träffas, pratar och skrattar.

Vid 18-tiden fick Lilleman komma in. Crespo fick byta täcke och jag lindade på stallbandagen.
Vid klockan 19 tog vi oss till sist hem.
Så härligt att hela familjen kan spendera en hel dag i stallet tillsammans. Living the dream. Nästan iallafall.

Imorgon ska iallafall jag sova till 7.30! Är helt slut efter den här helgen. Gårdagen blev ju rätt lång då vi steg upp före klockan 6 och inte var hemma igen förrän klockan 22. Det kändes också i kroppen att man varit både stressad, förväntansfull, nervös, glad och allt där emellan. Tur att man har världens bästa dotter som håller humöret uppe i alla lägen.

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Vilken söt bild!

2015-02-23 @ 11:47:16
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0