Grabbarna idag

Imorse åkte Robert till stallet och hjälpte Madde att släppa ut. Jag och Nikki gjorde oss iordning i lugn och ro här hemma och när jag hade lämnat henne på föris åkte jag ner på Granngården och köpte ett litet startkit med borstar och pälsglans till Robert.
 
När jag kom ner till stallet hade Robert mockat till båda killarna och gjort iordning hö och sådär. 
Vi tog in Lilleman och så fick han bekanta sig med ridhuset i form av lite tömkörning. Jag tömkörde först och det var inga problem. Sen fick Robert prova på och det gick jättebra. Det är ju svårare att tömköra än att köra tycker jag, eftersom man hela tiden måste hålla koll på sin egen position och sådär, men jag tycker Robert fick kläm på det ganska snabbt.
Det blev inget långt pass, men helt lagom tror jag för både häst och kusk.
 
På eftermiddagen fick Crespo komma in rätt tidigt då det var rena snöstormen ute. Han skrittades för hand i en halvtimme eftersom han tränade igår.
Sen fick han lite massage och rykt innan pyjamas och nattofflorna åkte på.
 
Sen var det dags för Lilleman att få lite skönhetsvård. Han borstade igenom hela manen och klippte bort lite där nackstycket ska ligga. Sen sprayade jag pälsglans i man och svans och han blev så fin. Lilleman är otroligt social och han verkade inte tycka att det gjorde något att halva Vilhelminas befolkning kom förbi för att titta på honom. Han verkade njuta av uppmärksamheten och tog tacksamt emot klappar och beundrande blickar.
 
Imorgon ska Crespo få jobba över bommar, och Lilleman och Robert får nog fortsätta att lära känna varandra genom tömkörningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0