Veterinärbesöket

Så var vi där.
Per ville först se Crespo på lina efter att jag berättat storyn bakom besöket.
Jag var darrig på handen när jag började lina runt Crespo, men efter ett par varv kände jag lugnet. Crespo såg med ens riktigt spänstig ut och verkade helt som vanligt.
Per var nöjd.

Sen Kollade Per noga igenom hela hästen. Vi pratade om muskelskadan och sen var det dags för böjprov.
Klockrent!

Per flinade lite och sa massa pedagogiska saker, men för att ta det lite kort och mellan raderna så sa han typ: "Du tror väl inte att hästen får kissing spines eller ledinflammationer för att du lämnar honom i hagen en dag. Klart att han har gjort något i hagen, och nu är det borta"

Lite snopet men såklart en stor lättnad. Men eftersom vi ändå var där så passade vi på att behandla den envisa muskeln. Muskelavslappnande sprutor och stötvågsbehandling.
Planen framöver är att jag ska rida lite lätt i alla gångarter och sen ska equiterapeuten Anna behandla honom igen om en och en halv vecka.

Behöver jag säga att jag kommer sova gott i natt?


Kommentarer
Postat av: Carolina

Så så skönt att allt såg bra ut! Hurra! Krama Crespo (och dig själv!) från mig! <3

2015-08-26 @ 07:22:11
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0