Jag orkar inte!

Crespo har varit så sjukt fin på senaste tiden. Ända sedan Brunflo-tävlingen har han gått som en klocka, och jag har varit så sjukt taggad på tävling nästa helg.

Ikväll skulle vi jogga lite lätt bara eftersom han vilade igår, och gick ett skrittpass i fredags. Känner ganska snabbt att något inte är som vanligt. Frågade Emma hur han såg ut, men hon såg ingenting när jag travade. Tog höger galopp och den kändes fyrtaktig och stötig. Höger är annars den bättre galoppen. Emma tyckte han såg oren ut.
Tog honom på lina för att se själv, och ja, något spökt med vänster bak, helt klart.
Lite gallig i vänster bakknä och has efteråt.
Alltså jag bryter ihop! På allvar!
Inte bara för att jag varit så sjukt peppad på tävlingarna, men också såklart för att jag vill att Crespo ska må bra. Och jag vill må bra själv också. Och utan att gå in på detaljer kan jag säga att just nu har ridningen och träningen med Crespo varit det enda som kunnat mota bort min ångest och få mig att koncentrera mig på något annat än allt som är jobbigt.
Det är min terapi, min medicin...

Nej fy fan vad allt bara blev nattsvart.
Och jag vet inte vad den här plötsliga "hältan" kommer ifrån heller. Som sagt, han har kännts kanon hela tiden, och dessutom har Emma sett honom nästan varje dag. Och är det någon som kan se orenheter och rörelsestörningar så är det hon.
Ska iallafall lina honom imorgon och kolla, men jag tvivlar på att det kommer att visa något annorlunda än ikväll.
Just nu har jag bara lust att lägga mig ner och gråta. Imorgon blir det nog till att avanmäla alla tävlingar, samt ringa PH för en tid.
Skjut mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0