Icke till salu.

Idag var stora svarta dyr må jag säga.
Jag hoppas att gårdagens ridpass låg till grund för hur det kändes idag.
Igår kavlade jag som sagt upp ärmarna och var lite sträng mot Crespo, som har en tendens till att göra lite som han behagar. På senare tid har det inneburit att han inte gått fram överhuvudtaget. Jag har liksom fått driva i varje steg, och igår förklarade jag för honom att det var slut med det nu.

Idag hade jag en bra känsla från start. Det var bara när jag började trava som han stod emot lite, men då tänkte jag på vad Ida sagt om att jag inte får sitta och klämma på honom, utan picka till en gång snabbt, och sedan bort med skänkeln direkt han svarar. Behövde bara påminna honom en gång, och sedan gick han som tåget.

En annan sak jag tänkte mycket på som Ida sagt är att det inte gör något om det blir fel. Som när jag rider omställd, förvänd galopp. Ibland när jag får igenom ställningen ordentligt så byter han. Så gjorde han även en gång idag. Men jag saktade bara lugnt av till trav, fattade ny förvänd galopp, och så fortsatte vi. Helt odramatiskt.
Jag "fegar" gärna annars med vissa saker för att jag är rädd att det ska bli fel, men nu försöker jag tänka att det är okej. Det är ju bara att göra om och göra rätt.

I slutet av passet red jag igenom LA:3an och inget känns speciellt svårt egentligen, förutom skritten som vi måste ha bättre bjudning i, och så halterna som alltid varit vårt största problem.

Efter passet skrittade vi av ute och i eftermiddag har jag och Nikki varit i Nästansjö hos min mamma. Åt middag, påskpyntade, la pussel och spelade spel.

Efter det åkte vi ner till stallet och tog in hästarna och jag assisterade Robert lite när han körde Lilleman i paddocken.

Lyxigt att rida på förmiddagen då det oftast är nyharvat och vattnat i ridhuset.

Påskpynt som min bror gjort när han var liten. The horror!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hu, skräcken att vakna med den där på nattygsbordet! Roligt att det går framåt med ridningen. Känner mig sugen att komma och titta nån dag! :)

2015-04-02 @ 07:28:55
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0