Vilodag

Idag har Crespo vilat eftersom Nikki är sjuk och jag har varit i Åsele hela dagen och hjälpt Ida. Åkte bara ner och gjorde iordning hösäckarna och fodret och så lindade jag benen och kramades lite med stora hjälten. Jag hade bokat mockning idag så inte Crespo skulle behöva komma in i en stökig box. Tycker det är otroligt smidigt att vi har möjlighet att köpa såna tjänster av ridklubben. Vissa dagar kör det liksom bara ihop sig och då är det perfekt att kunna betala för en del saker så man slipper stressa och ha dåligt samvete.
 
Crespo verkar nöjd med att få en lugn dag, han var väldigt kelig och stod mest och vilade med halvslutna ögon.
Imorgon väntar dock ett dressyrpass och senare i veckan ska vi klämma in uteritt och cavaletti blandannat. Jag brukar lägga upp ett varannan-dags-schema där jag ena dagen rider ett lite hårdare dressyrpass, och lägger sedan in ett lättare pass dagen efter. Då antingen ett lätt joggpass eller skritt ute. Har varit väldigt dålig på att använda mig av bommar när jag rider, men nu hade jag tänkt ändra på det.
 
Imorgon är det också dags för Nikkis första ridlektion på ridskolan. Jag hoppas verkligen att hon hinner krya på sig tills dess så hon inte missar den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0