Akton

Jag köpte ju som ni vet en ny sadel till Crespo i vintras, och då var den aningens för vid för honom. Men eftersom han såg ut som ett hustak över ryggen så hoppades jag såklart att han snart skulle växa i sadeln, så därför fick han tillsvidare gå med en fårskinnspad under.
 
 
 
Nu tycker jag dock att det ser ut som att det blir lite trångt med padden under, och jag är ju absolut ingen expert på området, men jag tänker väl att det har hänt en del på muskelfronten.
Så nu vill jag inte rida med padden längre. Såklart för att det inte är bra om det är för trångt för Crespo, men också för att den är så helvetes ful. Jag hatar fårskinnspaddar!
 
Så nu har jag beställt en Aktonpad istället. Jag är superivrig på att få hem den!
 
 
Jag klickade hem den från TheHorse och den kostade 949:-
 
Såhär skriver de om den:
"Akton Pad stoppar sadeltryck och förhindrar att hästen får stressade ryggmuskler. Perfekt att använda dagligen då padden endast är 10 mm tjock och därmed inte påverkar passformen på din sadel.
Padden skyddar mot tryck och stressade muskler samt ger en lättnad för känsliga hästar och unghästar.
AKTON Pad är original padden och har funnits på marknaden i över 10 år. Den innehåller ej silikon och levereras med ett svettabsorberande yttertyg som är tvättbart.
Storlek: 35 cm x 50 cm"

Kommentarer
Postat av: Emma

En sån hade foderhästen jag hade! =D Håller med om att fårskinnspaddar inte är det finaste :P

2014-09-02 @ 01:45:19
URL: http://beffadusty.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0