Uppåttjack

Om jag var lite seg och nere tidigare idag, så kan jag säga att det just nu känns som att jag fått en adrenalinspruta rakt i hjärtat eller något.
 
Det blev så, att jag kommer att jobba imorgon, så därför valde jag att flytta Crespos vilodag till imorgon istället eftersom jag kommer att ha lite tajt om tid då. Däremot passade det ju bra att rida ikväll då ridhuset var ledigt och Nikki och Aurora ändå var upptagna med sin teorilektion.
 
Så jag red.
Och min häst kändes som en miljon.
 
Vi gjorde några byten, och han tog hjälpen direkt på tre av fyra, utan att studsa eller sparka ut med bakbenet. Vi gjorde lite öppna och skänkelvikningar, som kändes hur enkla och bra som helst.
Sen gjorde vi lite "piruetter". Alltså, jag gick in på en liten volt och började samla lite, och när jag kände att Crespo satte under sig och vände för min ytterhjälp två språng, så gick jag ur igen.
Jag var lyrisk efteråt för jag har aldrig upplevt att han varit så reglerbar förut. Han kändes liksom som ett gummiband. När jag gasade till, sköt han iväg som ur en kanon, och när jag satt mig lite tillbaka, så samlade han upp sig direkt.
 
Det var så enkelt och Crespo kändes så himla glad! Det är det bästa jag vet, när han liksom ler lika mycket som jag.
 
Nu har jag energi igen! (Vilket kanske inte är så bra med tanke på att jag borde sova snart om jag ska orka upp klockan 05.20 imorgon. Jag är ju värsta sjusovaren nuförtiden som ligger och drar mig till 7 varenda morgon!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0