Lågsäsong

Som jag nämnt tidigare så har jag och Crespo en lugnare period just nu. Det är ganska tråkigt, och motivationen att rida ligger inte på topp.
Eftersom Crespo ska kollas av en equiterapeut snart, och de två senaste träningarna blev inställda, så känns det som att vi befinner oss i ett ingenmansland just nu.
 
Men dock har vi ju mycket att se fram emot.
Den 22-23 november kommer equiterapeuten Anna till oss, och förutom att behandla hästar ska hon även hålla en föreläsning som jag ser väldigt mycket fram emot. Det finns fortfarande platser kvar till föreläsningen som kostar 200 kronor. Jag tipsar om att anmäla sig till den, jag tror det kommer att bli mycket intressant.
 
En annan rolig sak är att den här tråkiga "viloperioden" verkar göra gott för Crespo. Jag kan numera se med egna ögon att han blivit riktigt fin i kroppen och musklat sig rejält. Inget ont som inte för något gott med sig!
Han känns faktiskt riktigt bra att rida också, och de korta pass vi rider handlar mycket om kvalitet framför kvantitet.
Dock är underlaget katastrofalt, men det är nog tyvärr bara att gilla läget. De som jobbar med underlaget gör sitt bästa under rådande omständigheter, och mer kan man inte önska. Men jag kan säga att jag längtar tills vi kan göra större insatser.
Så om någon känner att plånboken känns väl tung, så kan ni gärna donera ett par hundra tusen till ett nytt underlag. Tack för det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0