Busy doin´nothing.

Även fast jag inte jobbar just nu så känns det ändå som att jag inte hinner någonting. Av någon anledning så spinger dagar och veckor förbi så snabbt att jag sällan hinner starta datorn.
 
Nikki rider Pulver så ofta hon bara får och jag blir så full i skratt åt min kloka dotter. Barn i hennes ålder brukar oftast vara mest intresserade av att antingen rida fort, hoppa hinder eller bara ha fullt sjå med att hålla sig fast. Nikki däremot, förklarade för mig att hon tänkt ut en övning "som var bra för Pulver att lära sig om han ska bli bra för barnen att rida på" som innebar att hon skulle trava, göra halt, sedan trava över en bom och sedan göra halt igen. "Så barnen kan få stopp på honom"
Ibland är hon så smart att jag bara gapar.
 
Ridlektionerna på tisdagarna fortgår, och här rider Nikki på Sockan.
 
Crespo har fått en ny grimma, men han poserar inte särskilt väl. Annars har han bjudit på rätt okej ridkänsla även om det blivit rätt kravlösa joggpass pågrundav min trasiga nacke och rygg. Jag tänkte lösa det lite smidigt för min del genom att låta duktiga Lovisa rida Crespo på torsdagslektionerna. Lovisa har ridit honom tidigare och hon gör det jättebra. Denna gången däremot hade Crespo en annan idé om vad lektionen skulle handla om, så det slutade med en spricka i handleden för Lovisas del, och för min del innebär det att jag får bita ihop med denna nacke och vackert rida min bråkiga häst själv.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene

Say whaat?!
Aj aj! :/

2014-10-27 @ 12:43:28
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0