Bergochdalbana

Vissa dagar är man liksom i ett stim. Allt känns så lätt och man har bara energi till allt.
Igår var en sådan dag. Efter att jag ridit, var jag så peppad på allt.
När stallet var klart, åkte jag och hämtade Nikki och sedan städade jag bilen, gjorde bankärenden och andra ärenden som annars inte ligger högst på min roliga-saker-att-göra-lista. Åkte sen hem och städade lägenheten med värsta entusiasmen.
Det händer inte ofta ska ni veta. Ja, såklart städar jag, men det är mer ett nödvändigt ont, ett måste.
Igår var det liksom bara roligt, och hade det inte varit för att jag var tvungen att laga middag och åka till stallet så hade jag förmodligen börjat sortera garderober och röja i förrådet, även kallad ratskrubben.
 
 
 
Idag är inte en sådan dag. I samma sekund som jag slog upp (okej, drog upp med fingrarna och satte in tändstickor) ögonen imorse så kände jag att det inte var en sån dag.
Värk i kroppen, förkyld, ont i huvudet. Oj vad tungt allt kändes.
Inte ens stallbesöket kunde kicka igång mig eftersom Crespo ska ha vilodag idag, och då hade jag tänkt promenera honom ikväll när Nikki har sin teorilektion.
Inte ens mitt besök på Granngården var särskilt upplyftande: Liniment och Magtarm-pulver. Deprimerande.
 
Men nu har jag umgåtts lite med systeryster, bytt däck på bilen (fast eftersom jag var otroligt lat och sur idag så lämnade jag in den) hämtat Nikki och Aurora och handlat middag, så nu känner jag mig lite mer normal igen.
Nu ska jag snart ställa mig och steka pannkakor, och sedan ska vi åka ner till stallet.
Om detta, mot all förmodan, inte fungerar som humörshöjare, så har jag laddat upp med en reservplan till ikväll: Mintkrokant.
Det kan inte slå fel, väl?
 
 
Varsågoda: Det mest ointressanta inlägget i modern tid. (Jag satte mig egentligen vid datorn för att renskriva protokollet från mötet i söndags, men insåg att jag glömt papperet i västen som hänger i stallet)
Varsågoda: Mer ointressant information om the inte så very fabulous life of Emily.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Det är kul med "vanliga" inlägg också! :)
Har nyss upptäckt Mintkrokant ock WOOW säger jag, OMFG, AMAGAD, (hänger med hakan o, huvudet bakåt och dregglar som Homer Simpson).
Den ÄR god!

Svar: Finns inget som slår mintkroko. Jag cyklade nästan varje dag de 7 kilometrarna uppförsbacke, från Golisen till Nästansjö, på mormors gammgammgammcykel utan växlar, bara för att köpa mintkroko, på somrarna när jag var yngre.
Emily

2014-10-07 @ 20:20:07
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: Åse

Fazer marianne kan också rekommenderas, tycker nog att den är ännu godare!

Svar: Ja den är faktiskt också en av mina favoriter! Fast jag gillar ju typ all choklad egentligen...
Emily

2014-10-07 @ 20:48:41
URL: http://teamtoyra.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0