Vilodagen

Om gårdagen var lång så var denna dagen inte mycket kortare.
Visserligen tog vi det lugnt i morse och var inte i stallet förrän klockan var närmare 10.30.
Jag mockade och fixade hö, kollade lite när Anna behandlade de sista hästarna (hon var här i två dagar då intresset var stort) och sedan åt jag och Emmorna lunch uppe i cafeterian tillsammans med barnen.
 
Efter maten drog jag fram lite bommar och tömkörde sedan Crespo över cavaletti. Crespo gillar bommar, men jag tror ändå att jag kommer att göra arbetet uppsuttet framöver då jag inte känner att jag kan få honom i en bra form när jag tömkör. Jag behöver nog mina skänklar ändå, för att han inte ska bli kort och krulla ihop sig.
Och eftersom Crespo inte hade några känningar i ryggen så är det ingen fara att rida honom.
 
Vet inte riktigt vad jag sysslade med sedan, men av någon anledning tog jag mig inte från stallet förrän nyss.
Nu ska det fixas iordning inför kommande vecka med skolväskor, och planering och så vidare.
Veckan som kommer blir tuff med en massa aktiviteter, möten, födelsedagar, begravning, resor, eventuellt jobb, skolsköterska, ridlektioner medmera, medmera, medmera. Ibland känns det som att allt verkligen ska hända på samma gång.
 
Finaste killen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0