Högt tempo

Igår blev det en lång dag. Jag startade vid 5.30 och sedan höll jag jämnt tempo tills klockan passerat 21. Satt nog bara ner i en kvart sammanlagt på hela dagen, förutom när jag körde bil.
Förutom en hel del mockning, bilkörning och ridning av Crespo, som för övrigt inte var snäll med nog alls, så helklippte jag Emmas häst.
Måste säga att jag är sjukt nöjd med min lilla maskin som jag köpte. Den väger knappt någonting, den går jättetyst och nu bevisade den också att den kan klippa björnpäls! Hästen var så sjukt hårig så jag var rädd att min lilla maskin inte skulle klara det. Men resultatet blev faktiskt riktigt bra, och jag var klar på under två timmar fast vi klippte halva huvudet och benen.
 
Sen fick jag även rycka ut med glykol till syrrans bil som lagt av halvvägs till Nästansjö. Det var visserligen bra, för mamma bjöd på mat och efterrätt.
 
På kvällen ägnade jag och Emma oss åt tre timmars ridhusarbete. Vi harvade och vattnade, krattade och harvade lite till. När jag kom hem var jag trött men sjukt nöjd. Finns inget bättre än en lång dag med hästar!
 
Nu har jag dock en riktig slappardag. Låg i sängen till 9, och nu ska jag försöka fixa till mitt utseende såpass att jag vågar mig ut på en fika med syster. Sen blir det stallet. Det ska varvas lite till och sedan ska jag rida träning för Ida. Hoppas att jag lyckas vända Crespos humör till arbetsglädje idag.
 
Hur har er helg varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0