Äntligen måndag!

Även fast jag vaknade av att ryggen värkte som aldrig förr, så kändes det ändå okej att vakna upp till en ny vecka. (Jag ska ringa till en osteopat imorgon, så förhoppningsvis slipper ni tjatet om min smärta framöver).
 
Efter att ha lämnat Nikki på förskolan, åkte jag ner till stallet. Mockade boxen och fyllde spån. Bästa terapin och ett bra sätt att komma igång på morgonen tycker jag.
 
 
Sen tog jag in Crespo och gjorde iordning honom för ett pass i ridhuset. Han kändes riktigt bra idag.
Efter att ha skrittat fram på lång tygel började jag värma upp i trav. Jag brukar rida stora volter på kortsidorna, och sedan flytta undan lite för skänkeln på diagonalerna. Då är det inte så noga att han tvärar utan mer att han ställer igenom ordentligt och att jag kan runda honom i sidorna. Sen lägger vi in någon långsida också då och då där jag kollar att han kan trycka på lite extra framåt.
 
Sedan tar vi lite galopp och där rider jag ordentligt framåt på långsidorna för att sedan lägga en volt på kortsidorna där han får bromsa upp sig själv, för att sedan trycka på igen på nästa långsida.
När detta känns bra så lägger jag tempoväxlingarna lite tätare; tillexempel sex språng framåt, och fyra språng tillbaka. Sedan kan jag rida så en stund och variera sprången.
 
Sen brukar vi pausa lite i skritt på lång tygel och sedan tar vi lite galopparbete. Idag var det inte något särskilt krävande. Lite förvänd galopp på serpentinbågar, och några enkla byten på kort diagonal.
Sedan tog vi traven där jag red öppnor på långsidorna och skänkelvikningar på diagonalerna.
Provade också en linje som börjar med vänster öppna, sedan halvbåge över medellinjen, halvbåge till höger och sedan sluta längs nästa långsida. Tror att det är ur något MSVC-program.
Kändes helt okej även om han blev lite stark i slutet.
 
Vi avslutade med att skritta av runt skrittstigen som tar ungefär 15 minuter att ta sig runt.
 
Nöjd kille efter dagens arbete.
 
Nu är jag hemma och har röjt lite i några skåp här hemma. Rensat bort en massa handdukar, gardiner och sängkläder som vi inte ska ha kvar. Så skönt att rensa bort en massa skit!
Nu ska det städas lite till innan det är dags för middag.
 
Hur är er måndag såhär långt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du Nikki varannan vecka? Isåfall hur funkar det med förskola och likande? Kan du inte berätta hur det fungerar och hur ni löser hämtning/lämning osv?

Svar: Nikki bor hos mig på heltid och går på förskola på veckorna. Varannan helg åker hon till sin pappa och då brukar han oftast hämta henne på fredagen och sedan åker jag och hämtar tillbaka henne på söndagen.
Emily

2014-11-03 @ 16:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0