Upp som en sol, ner som en pannkaka.

I går var det måndag, och jag tror den dagen kommer att gå till historien som en av de bästa dagarna någonsin. Förutom att jag och Robert firade vår kärlek, så fyllde Crespo år, och solen sken!
 
Jag och Nikki ägnade dagen åt att cykla, äta glass, vara i stallet samt panta flaskor och städa lite här hemma. (Det sistnämnda låter ju inte så kul, men i Nikkis sällskap blir även de sysslorna roliga)
 
Nikki och bästa vännen Pixi.
 
Kvällen spenderade vi i stallet. Nikki lekte med kompisar, Robert skottade in spån med traktorn, och jag fick uppleva det bästa ridpasset i hela mitt liv på Crespo.
Han var lite trälig i början och jag kände att nu jäklar är det dags att ta tag i vissa saker. Som tillexempel att han passar på att bli lång, skjuta ut bogen och bara falla isär i alla övergångar från galopp till trav. Jag fick kicka till honom och gå på honom litegrann, och först blev han sur och sparkade lite mot skänkeln, men när han insåg att han inte kom undan med det, så föll han till föga och vips så var alla delar på plats, jag slutade att studsa i sadeln och vi gjorde tillochmed en travökning där jag kunde se framhovarna skymta framför mulen på hästen. Underbart!
Ibland blir jag så less på mig själv att jag bara sitter och mesar på. Jag kan ju faktiskt rida om jag bara lägger manken till. Att det ska vara så svårt att förstå ibland...
 
Idag började det dock lite sämre.
Regnet stod som spön i backen och när jag tog in Crespo efter bara två timmar i hagen så frös han så han skakade, fastän han hade täcke på sig och det var 12 plusgrader ute. Jahapp.
Till råga på det så hade en renflock precis passerat förbi så Crespo var inte bara kall och frusen utan också superstressad.
Jag fick ägna en stund åt att torka upp honom under fleecetäcken, samt försöka rykta honom varm och lugn. Sen sadlade jag på och skrittade honom (med fleecetäcket på) i ridhuset i 30 minuter innan han kändes nog avslappnad för att börja trava. Sen joggade vi lite i trav och galopp, mest med fokus på att vara lugn och avspänd, och sen skrittade vi av igen och så fick han gå ut med dubbla täcken.
 
Men bara efter en timme hade det klarnat upp och blivit 18 grader varmt, så då var det bara att klä av honom ett lager igen. Usch, tycker det är riktigt svårt just nu att veta hur man ska klä både hästar och ungar för att det ska vara bra. Vädret vänder ju varannan minut!
 
Eftermiddagen och kvällen blev som gårdagen. Cykel, glass och stall.
Nu har både Robert och Nikki gått och lagt sig och jag ska väl göra detsamma. Har en tuff dag framför mig imorgon med Umeåresa blandannat.
 
Ska bjuda på ett roligare inlägg framöver när jag fått in lite bilder på datorn. Har gjort en hel del shoppingfynd som jag ska visa er!
 
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Det är en hemsk tid nu klädmässigt...:/
Sen, i sommar, blir det nog lättare. Då kan ju vädret va lite jämnare.


Vill se shoppingfynd! Älskar shoppingfynd!

2014-05-22 @ 09:35:24
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0