Tävling i helgen

I helgen ska jag och Crespo åka på tävling. Eller ja, tränings -och semesterhelg som jag väljer att se det som.
 
Eftersom jag och Crespo inte känner varandra riktigt än, jag har ju trots allt bara haft honom i sex månader, så har jag absolut inga förväntningar. Den här tävlingen blir mest som en liten check var vi ligger just nu. Är vi redo att tävla?
Sen känns det som att jag mest vill kolla av hur Crespo fungerar på tävlingsplats. Kommer han vara cool? Äta, dricka, sova, kissa? Hur länge behöver jag rida fram? 30 minuter, eller 45 minuter?
Ja, det är mycket som man inte har en aning om när man har en ny häst.
Jag är förvisso rätt övertygad om att det inte kommer att vara någon big deal för Crespo att komma till en tävlingsplats då han tävlat mycket hoppning tidigare, men som sagt, nu handlar det om att vi som team ska lära oss hur vi ska förbereda oss för en start.
 
Programmet vi ska rida är en LB:2, och jag har som sagt inga förväntningar. Målet är att vi inte ska hoppa ut över dressyrstaketet, haha!
Hursomhelst ska det bli jätteroligt och jag längtar!
 
Imorgon åker jag och min fina vän till Åsele för att träna, och på fredagkväll åker vi till Lycksele för att sedan starta på lördagmorgon. Pepp, pepp!
 
 
Ska ni tävla i sommar?
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Lycka till i helgen! Jag och hobbiten hoppas kunna göra en start på Sandgärdan 15/6.

2014-05-27 @ 20:59:11
URL: http://teamtoyra.se/blogg
Postat av: Emma

Kul! :D Då vill jag se en massa bilder sen :D synd att jag inte kan komma och kolla hade varit roligt att ses :)

2014-05-28 @ 12:07:42
Postat av: emily

Stort lycka till Emily! Jag håller tummarna!

2014-05-29 @ 17:26:00
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0