Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar?

Oj, nu var det länge sedan jag bloggade. Jag har nog inte tid för någon blogg egentligen, för livet går verkligen i alldeles för hög hastighet just nu. Det är så mycket som ska hinnas och jag kan inte förstå hur folk kan få ihop vardagen?
Jag menar, jag har ett barn på halvtid, en häst, en katt, ett jobb där jag bara jobbar varannan vecka och en sketen liten lägenhet. Och så Robert såklart, men han klarar sig ju rätt bra själv. Och ändå hinner jag ingenting!
 
Hursomhelst. Crespo har fått ta det lite lugnt i ett par dagar. Han håller på att fälla vinterpälsen (där fick jag för att jag inte klippte honom!) och han är på ett riktigt skithumör. Har börjat ge honom b-vitamin och ryktar för glatta livet för att hjälpa honom på traven. Men i lördags hostade han lite när jag började trava så då beslutade jag att han skulle få en halvvila.
I fredags skrittade vi ut, i lördags joggade jag lite lätt i ridhuset (det var då hostan kom) så igår promenerade bästa Natali med honom i cirka 40 minuter och idag fick han en helvila.
Jag brukar inte lägga in planerade viloveckor, utan brukar låta dem komma när de kommer. För man kan ge sig den på att det händer något med jämna mellanrum som kan tvinga en till vila. Men oftast tycker jag att en hosta eller annat kan komma rätt lägligt såhär. Hästarna kan behöva en liten paus, och med tanke på att Crespo genomgått en ganska drastisk förändring på många plan och gått rätt intensivt sedan början på december så är det inte mer än rätt att han får lite återhämtning.
 
Efter ridpasset förra måndagen. Lite dusch, lite liniment och lite mysiga täcken.
 
Den här veckan hade vi planerat in så mycket roligt. Eftersom Nikki spenderat hela sportlovet på simskola så var vi såklart ivriga att få se henne in action här på badhuset i Vilhelmina. Sen hade vi också planerat in dagis, hundpromenader, skidåkning, ridning och såklart kalas på lördag då Nikki fyller hela 6 år!
 
Men igår när hon kom hit så var hon riktigt förkyld, och under natten fick hon feber. Så dagen har spenderats inomhus med en massa juice, isglass och film. Supertråkigt.
Själv städade jag vansinnigt i fyra timmar, och medan jag gjorde det så ritade Nikki.
 
Hon är helt otrolig på att rita och måla. Och fantasin visar inga gränser.
 
Förra gången hon var här så gjorde hon semlor hos mormor.
 
 Och så tog hon hand om morfars hund Loffe.
 

Känns skönt att hela familjen är samlad igen. Nikki har ju som vanligt varit hos sin pappa när jag haft min jobbvecka, och Robert har också varit på vift under helgen. Men det bästa med det (förutom att jag passade på att dricka vin och tjuvöka med en kollega under fredagskvällen) var att han hade med sig en massa presenter till mig och Crespo.
Crespo fick benlindor, en uppsättning röda som kommer att bli fina till det beiga schabraket, samt ett par vita som jag hoppas att vi någon gång i framtiden får använda på en prisutdelning. Man måste sätta upp mål här i livet! Sen fick han också fyra stycken reflexboots. Jag antar att Robert tyckte att det såg aningens osäkert ut när jag och Crespo begav oss ut på en ridtur i fredags, och han tänker nog att det är bra om Crespo syns ordentligt när han skenar hem efter att ha kastat av mig.
 
Själv fick jag en jättehärlig väst. Älskar västar! Kommer att matcha benlindorna också.

Kommentarer
Postat av: Madelene

SNYGG väst!
Är sugen på en liknande från Spooks (tror jag märket heter)
Om det inte vore för att jag redan har en sjukt snygg dyrväst skulle jag köpt en sån där på stubben! ;)

2014-03-11 @ 15:48:20
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: Maddan

Vilken karl du har :) Lyllo! Vaaars finns sånna att få tag på??

Svar: Du borde ha en stor chans att hitta en likadan. Jag fann honom nämligen på jobbet! Spana in stammisarna, kan finnas en framtida hästshoppare bland dem!
Emily

2014-03-11 @ 22:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0