Täckesdjungeln!

Hjälp!
Jag måste köpa ett regntäcke.
Och eftersom jag bor i inlandet, alltså en avlägsen plats där det inte finns någonting, så är det Inter-NETTET som jag måste förlita mig på.
Och jag hatar Internet.
 
Ni som är inne på dethär med internetshopping: Kan ni bara fixa detta åt mig?
 
Det jag mest lurar på är hur mycket fyllning man ska ha? Jag tänker ju att regntäcket ska kunna användas under "sommarmånaderna" mellan april-maj till cirka augusti-september. Det får ju inte vara för tjockt eftersom jag tänker att han ska kunna ha det på sig mitt under sommaren när det regnar. Samtidigt vill jag inte ha ett helt ofodrat då jag tänker att det lägger sig som en tät, åtsittande mask på hästen.
Är 50 gram lagom? Isåfall funderar jag på dethär täcket:
 
Horseware Amigo med 50 g fyllning. Kostar 670:- hos Strömsbergsgård.
 

Annars finns också detta som jag inte var helt negativ inställd till:
 
Capriole heter märket (?) och det har 100 g fyllning. Kostar 749:- hos MyOne.
 
 

Enklast hade ju varit att knalla in på en ridsportbutik och få klämma och känna, men det kan man ju bara drömma om. Den enda gången jag besöker Umeå är på söndagar, och då har tyvärr Tegs Hästsport stängt. Ingen som vill gå och shoppa åt mig?
 

Kommentarer
Postat av: Josephine

Har både ett utan fyllning och ett med 50g och det med 50g tycker jag är lite för tjockt mitt under sommaren. Det utan fyllning blir inte som en mask på hästen.
U chose men båda är bra.

2014-03-13 @ 22:31:29
Postat av: Marie

Finns ju fleeceliners man kan fästa under hw täckerna, iaf dom nyaste tror jag, om du vill ha lite mer fyllning så att säga :)
Jag har ett amigo regntäcke och det är ju som ett tyg/foder i det men ingen fyllning, det tycket jag då funkar bra på min polla :)

2014-03-14 @ 00:12:02
URL: http://clarabelelhabiba.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag körde ett utan fyllning, och det var som "nät"-tyg på insidan av täcket så det bidde inte tätt helt enkelt =) Det var ett svea sverigetäcket som är 100000 år gammalt nu men det är säkert så på nyare täcken med =)

2014-03-14 @ 17:38:18
Postat av: Madelene

Alltså jag är ju ingen expert...tycker det är svårt att veta hur mycket t.ec 100g täcke är.
Är det ett tjockt täcke eller inte?

MEN, jag skulle nog köra på typ 50g vår/höst.
Alltså ett regntäcke med foder.

Men mitt i sommaren skulle jag ha ett helt vanligt regntäcke. Det funkar bra på Vallde :)

Kanske finns regntäcken med typ "nätfoder" som bildar en luftspalt i täcket och det blir inte lika mycket "plast klistrat mot huden".

Om du hajjar mitt tugg? ;)

2014-03-15 @ 10:10:08
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: emily

Jag läste på nåt forum att dessa var jättebra: http://www.nischhast.se/hasttacken.aspx

Jäkligt billiga iaf! Frodo fick just ett Shires regntäcke med helhals, superbra passform och känns som att det är bra kvalla! Har ett vintertäcke från samma märke som är superbra.

2014-03-15 @ 22:34:17
URL: http://livetmedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0