Nationaldagen - Emilystyle

Dagen började med en sovmorgon till klockan åtta.
Sen åkte vi till stallet för att mocka, fylla vatten och allt annat som ska göras varje dag.
 
Nikki har fått i uppdrag att "rida in" Eliza.
 
 
I början visste de nog inte riktigt vad de skulle göra, men innan slutet kunde Nikki rida runt själv. Så duktiga!
 
Marodören Crespo hade försökt att ta av sig en framsko, men inte lyckats vidare bra. Därför lastade vi in honom i släpet och åkte till hovslagaren i Klingerbacken, cirka två mil bort bara. Där fixades skon snabbt och smidigt och sedan blev vi bjudna på kaffe och bullar medan Crespo fick stå i stallet och intresserat spana ut på de tre tjurarna som stod i en hage utanför.
 
Idag var det inte bara Nationaldagen utan också Barnens Dag, och Nikki firade detta med en ansiktsmålning.
 
Förutom detta så red hon även på ponnyridningen, fiskade fiskdamm och mycket annat.
 
Till middag grillade vi hamburgare nere vid stallet. Obs, ingen häst behövde sätta livet till, vi handlade på Ica.
 

På kvällskvisten red jag Crespo i paddocken, och jag kan säga att värmen hade då ingen effekt på honom. Jag vet inte vad det var med honom, om det var underlaget (fortfarande skitdåligt) eller insekterna eller veckans lugna schema som spelade in, men han var fullkomligt tokig. Jag kunde varken styra eller bromsa, han bara vräkte sig fram som något slags expresslok!
Som tur var så ringde Idas förmaningar i mina öron. "Galoppera ur spänningarna! Öppna på långsidan, skänkelvikning, ner till trav, ny galopp! Öppna! Flytta undan! Galoppera! Rundare! Öka! Gasa!"
Tillslut måste jag väl erkänna att det inte var så tokigt, även om jag haft bättre känsla.
Svetten rann då om oss båda, så det blev en dusch för herr C innan i kvällsfodrade och låste.
 
Förhoppningsvis får vi ett bättre pass imorgon. Det lutar åt att vi åker till Åsele och tränar.
Hursomhelst, vi har haft en bra dag idag. Tänk om alla dagar kunde vara som denna.
 
Vad har ni gjort idag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0