Gräsänkan

Imorse tog jag en sovmorgon till 8.
Sen tog jag och Nikki ut Wildahunden på en promenad, åt frukost, matade djuren och åkte iväg till stallet där vi städade ur boxen och packade skåpet.
Sen lastade vi på Crespo och åkte till Åsele.
 
Jag joggade lite i ridhuset, och fastän Crespo fortfarande kändes lite stel och stretig, så kände jag en stor skillnad på honom från igår och det kan jag nog tacka underlaget för. Varje gång jag rider i Idas ridhus så känns det som att Crespo är hundra kilo lättare. Han liksom svävar fram.
(Haha, Ida minns du "Brukar han sväva sådär?")

Hursomhelst. Vi joggade bara runt, gjorde lite stora volter och lite förvänd galopp och sen skrittade jag av.
Medan jag red så lekte Nikki med Idas dotter Liv och vi hade en gemytlig dag på Stall Söråsele, som alltid.
 
När vi kört hem till Vilhelmina igen och kopplat loss släpet så åkte vi upp till min mamma i Nästansjö där vi blev bjudna på middag. Sen följde lite trädgårdsskötsel hos min moster, samt lite cykling och glassätning innan vi åkte hem för att duscha och göra oss klara för sängen.
 
Robert jobbar borta på veckorna numera och det finns många fördelar med det.
Mer i plånboken, man får längta efter varandra, jag själv blir mer självständig då jag måste klara saker själv, samt att det kan vara skönt med lite egentid ibland.
Dock finns det en stor, fet, äcklig nackdel: Nu måste jag rensa avloppet själv!
Åh herregud, ni anar inte vilket trauma det är för mig. Jag dör.
Fortfarande äcklad.
Robert kom hem!
 

Nej, nu ska jag slänga mig i säng. Imorgon ska jag hjälpa en stallkompis att lasta hennes häst och sedan bär det av mot Åsele igen för att ta hand om Crespo och rida såklart. Känns som att den här ledigveckan kommer att gå sjukt snabbt. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0