Tidig morgon, fyrhjuling och vänner.

Imorse vaknade jag halv fyra och trodde att jag hade försovit mig.
Sen kunde jag inte riktigt somna om ordentligt, så när klockan var kring kvart i sex så tog jag med mig Nikki och Wildahunden till stallet för att släppa ut hästarna.
 
 
Crespo har rätt mycket gräs i sin hage, men som den bortskämda häst han är så tycker han såklart att det är mer bekvämt när matte serverar hö som hon slagit med lien.
 
Efter lite frukost hemma så åkte vi och hämtade Nikkis kompis Aurora, och sen fick de åka på fyrhjulingen när jag harvade. Förutom ridhuset så harvade vi ridbanan och även på parkeringen där höbalarna ska ställas upp.
 
 
 
Tjejerna tjöt av skratt när vi harvade på parkeringen, för det var rätt guppigt så det blev lite offroadkörning nu och då.
 
 
Och jag mitt klantarsle var ju såklart tvungen att lägga armbågen mot avgasröret när jag skulle koppla loss harven. Snygg märkning, verkligen. Och ont som fan gjorde det också, även om det ser lite fjuttigt ut.
 
 
Nu är Nikki hemma hos Aurora och jag ska åka ner till stallet och fixa lite i lastbilen, typ dammsuga och ställa iordning för morgondagens resa som går till Umeå och Evidensia Hästklinik. Crespo ska kollas upp lite. Efter den lediga helgen han hade då jag var på bröllop, kändes han nämligen inte helt hundra, och vi misstänkte att han sträckt sig i hagen då han blivit skrämd av en traktor. Efter tio dagars vila/skritt känns han nu bra igen men för min egen skull vill jag ändå kolla upp honom.
 
Vad gör ni idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0