Höhämtning, bad och första lediga dagen.

Imorse vaknade både jag och Nikki klockan åtta.
Vi steg upp, åt frukost och sedan städade jag litegrann innan vi hämtade släpvagnen och åkte till Åsele en snabbis för att hämta hö.
Väl tillbaka i Vilhelmina ringde Nikkis kompis Aurora och ville att Nikki skulle komma dit, så jag skjutsade ut henne till Lövåsen och återvände sedan själv till stallet för att mocka, skritta Crespo och tvätta såren som verkligen såg bra ut idag.
 
När lillasyster Hannah slutat jobbet åkte vi hem till mig och intog en yoghurtmiddag, sen åkte vi till Hansson och våldgästade. Han hade precis tillagat nyfångad regnbåge i ugnen och till det serverades potatis och romsås med rödlök. Det kunde vi liksom inte motstå utan vi tryckte i oss middag nummer två.
Sen åkte vi och hämtade upp flickorna och så åkte vi till moster Mia i Badviken där vi badade och blev bjudna på middag nummer tre. Men då avstod faktiskt jag och syster. Barnen fick äta medan vi nöjde oss med en kopp kaffe.
 
Efter att ha varit en tväris i stallet igen för att fodra hästarna och linda benen på Crespo så är vi nu hemma. Nikki och Wildahunden ligger i sängen och ska sova, och jag ska väl snart göra dem sällskap då det blir en hektiskt dag imorgon.
Jag ska försöka dokumentera lite bättre imorgon så det inte ser så tomt ut här på bloggen.
 
Vad gör ni andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0