Vilodag

Idag fick Crespo en vilodag, vilket innebar att Nikki skrittade honom cirka 20 minuter.
Sedan lessnade hon (eller så blev hon sjösjuk där uppe) och då fick Robert ta över. Fast han fick hålla sig på marken.
Medan han skulle gå och skritta honom så passade jag på att göra iordning hö och foder osv. Efter ett tag undrade jag var min häst tagit vägen egentligen. Det var säkert en halvtimme sedan jag lämnade honom och Robert i ridhuset.
När jag kom dit för att se vad de sysslade med ser jag Robert gå med raska steg, och ett par meter bakom går Crespo.
"Jag håller på att träna honom att gå utan koppel!" meddelade Robert stolt.

Nya Tobbe Larsson?
 
(Kan även tala med hundar)
 
För övrigt tänkte jag bara be er läsare att ni kanske lämnar någon rad i kommentarsfältet. Ser att ni blivit en hel del fler på sista tiden och det vore roligt att veta vilka ni är, hur ni hittade hit eller kanske ni har en egen blogg som är värd att besöka?
Eller är det något särskilt ni vill veta, något ni vill diskutera eller annat?
Lämna en rad!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra Persson

Hej Emily!

Jag trillar in här med jämna mellanrum, men är helt sanslöst dålig på att kommentera. Tycker att det är så kul att läsa om din nya häst och hur du delar intresset med hela familjen. Dessutom skriver du väldigt underhållande!

Allt gott!
Petra (från Åsele, vi har träffats flera gånger hos Ida)

2014-01-20 @ 15:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0