Dagens

Torsdagar är den bästa dagen på veckan, eftersom jag oavsett om det är ledig -eller jobbvecka, har tid att tillbringa större delen av dagen i stallet. Så även idag.
Mockade till grabbarna och plockade sedan in Crespo för ett pass i ridhuset. (Hade faktiskt tänkt skritta ut en sväng efteråt, men då bestämde sig vädret för att bjuda på världens blåst och då bangade jag. Jag hatar blåsväder!)
 
 
 
Hursomhelst (och det här börjar kännas tjatigt) skötte sig Crespo utmärkt. Hade världens bästa känsla idag OCKSÅ! Hur är det möjligt? Jag tror vi har passerat någon magisk gräns där vi lyckats befästa grunderna, så nu är lägstanivån aningens högre.
Vi ska ju komma ihåg att vi fortfarande lallar runt på gräsrotsnivå och övar på att svänga och reglera gas och broms, men det börjar ta sig såpass att den förvända galoppen känns lite stadigare, att fattningarna är mjukare, galoppen håller en bättre kvalitet, och framförallt så är Crespo mer framme för skänkeln och han är dessutom väldigt positiv till arbetet.
I början kändes han rätt ovillig till det mesta, men numera är det spetsade öron och glimten i ögat. Han är också mer avspänd i början och jag känner att jag vågar kräva mer av honom.
Det är så roligt att ha häst just nu!
 
 
 
Blev tyvärr ingen resa till Åsele den här veckan pågrundav strul med bilar och så vidare. Jag hoppas dock att jag kan komma iväg på måndag. Annars får jag vackert vänta tills Ida kommer hit till Vilhelmina nästa lördag.
 
Nu ska jag hoppa i säng. Imorgon måste jag rida direkt på morgonen eftersom jag börjar jobba klockan 12.
Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag ska damma av våra kameror nån dag och komma ner o fota/filma!
Blir ba skit då jag tar med mobilen.

Så du får ett portfolio att använda dig av då du bloggar! ;)

Om du vill alltså :)

Svar: Såklart jag vill! <3
Emily

2014-01-24 @ 13:50:03
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: Madelene

Jaa men då ska jag leta reda på allt, ladda batterierna så jag är redo nån dag/kväll framöver!
(så fort ni är hemma och reda alltså..)

2014-01-26 @ 12:52:34
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: Carolina

Sv: Tack snälla du! Ja, det känns superkul! Nu väntar jag på att få se din och Crespos start i någon dressyrtävling inom en inte alltför snart framtid! :)

2014-01-27 @ 16:34:09
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0