Lippo

Lycklig tjej här. Konstaterar att man kan köpa lycka för pengarna.
Numera finns en sprillans ny, brun dressyrsadel i min ägo, och det kan bli så att den ligger mitt emellan mig och Robert i sängen i natt. Det kan bli så. Jag älskar den.
 
Jag älskar också Andrea från Wallers Sadelcentrum. Så seriös, trevlig och duktig på sitt arbete.
Jag kan annars vara lite skeptisk mot sadelutprovare så man mött en del, lite speciella varianter.
Men Andrea kunde verkligen sin sak. Hon lät mig provrida i två timmar, prova flera olika sadlar. Vissa sadlar provade vi två gånger. Jag fick byta och prova om precis som jag ville och jag kände aldrig någon stress. Jag kände inte heller att hon försökte sälja på mig en dyrare sadel, utan hon fokuserade enbart på hur jag satt i sadeln, hur Crespo rörde sig under den, och vad jag tyckte om den.
 
Valet föll tillsist på en Lippo Azzario, och det var inget svårt val. Direkt jag satte mig i sadeln kändes det som att jag hittat hem. Även Crespo visade tydligt vad han tyckte, för helt plötsligt blev det en hel massa rörelser under mig. Han vevade på med benen med en helt annan schwung än tidigare och jag kunde riktigt känna hur ryggen kom upp på honom. Det var även den sadeln som jag kände att jag satt bäst i.
 
Så idag är jag lycklig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maddan

Härliga tider :)

2014-02-20 @ 16:12:28
Postat av: Carolina

Yes! Vad roligt! Snyggt med en brun sadel också! Ska bli spännande att se den! :)

2014-02-20 @ 18:21:02
URL: http://carpia.blogg.se
Postat av: emily

Åh, vilken lycka! Jag måste nog kanske byta sadel, gråter nästan när jag tänker på det...

2014-02-24 @ 13:39:43
URL: http://livetmedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0