Tjejkväll i Dalasjö

I måndags, alltså två dagar före julafton, gick den traditionella tjejkvällen i Dalasjö av stapeln.
Varje år brukar jag, Carro och Idamari, mina vänner sedan högstadiet, träffas hemma hos Carro och äta gott, dricka vin, skratta prata och sova över.
Så även denna gång.
 
Carro serverade vin vid ett fint dukat bord. Innan middagen hade vi ätit lite ostar och suttit och pratat i vardagsrummet medans Carros sambo Christoffer skötte köket.
 
Till middag fick vi pulled moose, som vi åt i tortillabröd tillsammans med några röror och sallad. Till efterrätt bjöds det på Idamaris underbara saffranspannacotta med hallonsås. Kaffet fick jag som vanligt serverat i min favoritmugg; Mårranmuggen!
 
Efter maten visades det ett specialavsnitt av Bonde Söker Fru. Väldigt passande för oss som nästan är lite besatta av BSF.
 
Sen bjöds det på allehandla underhållning i köket. Vi sjöng och sk(r)ålade och Carro drog fram munspelet.
 
Idamari tog hand om vinet.
 
Jax tittade förfärat på.
 
Christoffer fick sova i drängkammaren medan vi tjejer låg uppe i dubbelsängen och skrattade halva natten. På morgonen fick vi sällskap av Jax.
 
Mysarn.
 
Sen serverades vi frukost i köket innan det var dags för mig och Idamari att ge oss iväg hemåt.
 
Ett underbart dygn, som alltid i dessa vänners sällskap. Jag är så glad för att vi har den här traditionen och jag hoppas vi kan fortsätta med den i många år framöver.
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Tack för att du finns världens bästa du! Är så glad för vår vänskap som började för 15 (!) år sedan! :)

Svar: Ja, tänk vad mycket vi har upplevt. Och jag är rätt säker på att vår vänskap kommer att se likadan ut om ytterligare 15 år!
Emily

2014-12-29 @ 10:37:26
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0