Julstrul

Den här julen kommer Nikki som sagt att vara hos sin pappa, så jag passar på att göra en insats för stallets räkning istället.
På julaftonsmorgon ska jag fodra och släppa ut hästarna.
Jag har haft morgonfodringen rätt många jular och det är oftast självvalt eftersom jag tycker att det inte finns något bättre sätt att fira jul på. Att få komma in i stallvärmen och mötas av hästarnas gnäggningar på morgonen gör att man känner sig glad och uppskattad.
 
Såhär brukar Lindy Loppan få ha det kring jul. Crespo får nöja sig med en extra morot kanske. Han är en riktig rackare på att äta på allt han kan få tag i, så några juldekorationer blir det inte tal om.
 
 
Eftersom Emma ska åka bort så ska jag ta hand om Åsnan också, och på julaftons kväll är det jag som ger kvällsmaten i stallet. Däremellan lär jag ju åka ner ännu en gång för att ta in Crespo och Åsnan samt skritta Crespo och massera honom. Rutinerna måste följas även om det är jul.
 
På juldagen har jag tagit på mig mockningen åt ridskolans hästar. Nu blev det ju inte så stor insats, eftersom de flesta hästarna är uthyrda nu över lovet, så jag tror det bara blir tre boxar extra för min räkning.
 
Julaftons kväll ska vi annars fira hos min pappa och hans Anne-Lie. Det blir förutom dem, jag och Robert och så min lillebror. Det blir alldeles lagomt tycker jag.
 
Hur ska ni och era hästar fira jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0