Jag förstärker mina byxor för jag dansar i split

Igår var jag på sjukstugan för att ta ännu fler prover. Det ska bli spännade att se vad de visar. Dock fick jag lite skäll av läkaren för mina matvanor, så igår åkte jag till affären och försökte handla hem lite frukostvaror som jag ska försöka få i mig på morgonen.
Idag åt jag även lunch med syster, så jag gör snabba framsteg!
Det är inte så att jag tänker att jag ska undvika mat eller att det har något med ätstörningar att göra. Jag har bara dålig aptit för tillfället, och även om jag är hungrig så har jag svårt för att äta då det känns som att maten växer i munnen på mig. Då är det lättare att få i sig sötsaker, och det gör ju såklart att jag får snabb energi som sedan dalar lika snabbt.
Men nu är det skärpning!
 
Annars så har jag fått en hel del gjort idag. Fixade med hästsläpet både igår och idag. Igår blev ett däck lagat och de andra däcken fylldes upp med luft. Idag har jag spånat den och med hjälp av Emma höjde vi frambommen så den ska passa Crespo. Vi har inga vinterdäck till hästbussen så därför blir det vanligt Umesläp till Timrå imorgon.
 
Har även fått en del brev i veckan som jag väntat på, och nu efter ett par telefonsamtal och några inskickade brev så känns livet faktiskt lite ljusare.
Något som stressar mig något oerhört är när kontrollen ligger i andras händer och man ska måsta vänta på olika beslut eller så. Det är det värsta jag vet. Jag är en person som vill att allt ska hända direkt!
 
Nu ska jag städa litegrann här hemma och ikväll måste jag nog duscha Crespo om jag ska slippa skämmas för honom imorgon. Hans päls har växt ut igen efter klippningen och han är så sjukt dammig fastän jag ryktar honom ordentligt varje dag. Helst av allt skulle jag vilja klippa honom igen men det känns ju lite onödigt när det inte behövs just nu.
 
Tjocka Pixi som ska vara överallt där man själv är.
Igår försökte jag lösa korsord. Jätteenkelt när det ligger en katt precis över hela sidan och som samtidigt försöker fånga pennan.

Kommentarer
Postat av: emily

Ibland kan det vara enklare att få i sig smoothies när man inte har någon aptit, framförallt till frukost. Sätt i goda frukter och fyller du sen på med grönsaker får du i dig massa vitaminer och energi utan att det smakar nyttigt, utan mest gott :-)

2015-01-03 @ 20:52:20
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0