Energi

Idag saknas det verkligen energi. Crespo fick ett joggpass i ridhuset där vi bara jobbade i galopp enligt equiterapeutens rekommendationer. Inledningsvis kändes Crespo lika seg som jag själv kände mig, men det blev bättre efter en liten stund så jag fick ge honom godkänt ändå. Min egen insats var väl inte den bästa pågrundav febern som härjade i min kropp.
Vi avslutade med skritt utomhus.
 
Eftermiddagen följde trötthetens tecken och jag slumrade till en kvart på soffan innan jag var tvungen att fixa middag. Gjorde även en massa ärenden på byn med syster och Nikki.
 
Kvällen spenderades i stallet. Nikki hade ridskola och själv fixade jag med Crespo, tog in ridskolehästarna tillsammans med Emma och sedan hade vi möte där vi bestämde om julhelgen och vilka dagar vi ska släppa ut och kvällsfodra medmera.
 
Nu ska jag snart lägga mig och hoppas att jag är piggare imorgon. Jag behöver verkligen min energi till allt som måste göras. Förutom det klassiska innan-jul-bestyren så krävs det en hel del insatser för ridskolans räkning just nu. Tyvärr är stallet inte en plats som ger energi just nu, utan tvärtom. Jag hoppas vi kan vända läget så fort som möjligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0