Äntligen vardag.

För mig har inte påsken varit särskilt efterlängtad. Jag jobbade precis hela veckan, och även fast jag tycker det är roligt när det är lite extra tryck på jobbet så kändes det efter veckans slut att det tagit på krafterna.
Dessutom håller vårt badrum på att renoveras, vilket innebär att vi varken har toalett eller dusch. Att hantverkarna tog påsklov redan i onsdags var inte heller särskilt roligt.
Nu är vi inne på vecka nummer två utan badrum och de verkar inte ens vara halvvägs. Så otroligt jobbigt och frustrerande! Men men, det blir väl förhoppningsvis bra när det blir klart. Om det nu blir det någon gång...
 
I ridningen känns det lite som att jag kört fast. Pågrundav att Ida varit iväg på tränings -och tävlingsresa så har jag inte kunnat åka iväg och träna, och inspirationen ligger inte på topp. Hoppas kunna åka iväg i veckan på ett träningspass, för nu börjar det närma sig tävlingsdebut och just nu känner jag mig inte alls i form för att tävla.
 
Nu ska jag snart åka ner till stallet och rida. Igår longerades Crespo efter att ha fått två dagars vila. Igår var det också nakenpremiär för honom i hagen då termometern visade +14 grader. Det firade Crespo med att rulla sig i den värsta leran och när jag hämtade in honom så kunde jag knappt se honom under all smuts. Efter att ha  försökt borsta bort det värsta, gav jag upp och så fick han en ordentlig dusch istället.
 
Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahaha! Känner igen det där med leriga hästar! Det var så drygt! Men de är ändå gulliga där under all smuts ;)

När blir det tävling? Funderar på att hänga med som peppstöd om jag har möjlighet! Kram!

Svar: Det är 31 maj - 1 juni. Det verkar som att det kommer en hel busslast med fans. Christoffer är nog inte sen att haka på eftersom det är jaktmässa/hundutställning samma helg.
Emily

2014-04-22 @ 15:18:51
URL: http://carpia.blogg.se
Postat av: Carolina

Fasen vad kul! Jax ska ställas ut den helgen! Då kanske jag kan höra med Christoffer om vi kan hyra en stuga på Ansia och så kommer vi och tittar på tävlingen med! :)

Svar: Och så firar/tröstsuper vi på kvällarna. (Vi bokar också stuga isåfall!)
Emily

2014-04-22 @ 20:34:09
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0