En kväll i min smak

Skulle gissa att ungefär 70% av Vilhelminas befolkning är ute på kalas ikväll. Det var även min plan. I ungefär två sekunder.
Sen kom jag på att eftersom Nikki skulle sova hos mamma så kunde jag istället vara i stallet hela kvällen. Mycket mer lockande.
Eftersom jag också åkt på smittfebran så tror jag det var ett klokt beslut.
 
Jag red ett pass på Crespo i ridhuset. Min egen insats var såklart inte den starkaste eftersom jag fortfarande är jättesjuk, men han skötte sig snyggt och det får väl ändå räknas som ett godkänt resultat.
Döm av min förvåning när jag kommer ut i stallet igen och Martell står på skötselplatsen, sadlad och klar. Då hade Robert ledsnat på att "göra ingenting" så han hade tagit ut Martell ur boxen, ryktat honom och börjat sadla. Vad ska man säga? He´s a keeper!
 
Sen red jag en stund på Martell och sen pysslade vi en stund innan vi åkte hem. Jag hade åkt ner tidigare idag och mockat och gjort klart i boxarna.
 
Nu ligger jag och R i soffan, Pixi sover i "sin" soffa och Wildahunden ligger under bordet. Imorgon blir det tidig uppstigning igen för att släppa ut pållarna och mocka till ridskolehästarna.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Alltså Robert...får jag låna han?
Vilken karl!

Svar: Du fåre
Emily

2013-12-27 @ 11:36:56
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0