Partnerbyte

Imorse startade jag dagen med en barbackatur i solskenet.
Jämfört med min gamla Loppa, vars rygg var formad som en mjuk kudde, så är det ingen höjdare att rida barbacka på Eponia. Det är mer som att sitta på en kantställd planka (eller som jag sa till Idamari: Det känns som att man har en 700 kilos stringtrosa!).
Och då har hon ändå biffat på sig en hel del över ryggen nu på senare tid.

En fördel med Eponia är dock att hon är ganska slow.
Det flög upp några fåglar alldeles bredvid oss, och Eponias reaktion är liksom: Stirra med stora koögon, flytta sig lite långsamt i sidled, och sträcka på halsen.
Lindys reaktion hade varit att på 0,3 sekunder befinna sig ungefär 500 meter bort.

Jag brukar tänka att om Eponia var en människa, så skulle hon vara Maria Montazami typ. Ganska vacker, lätt att tycka om, vänlig och omtänksam, men kanske inte direkt största IQ-reserven.

   


Och till skillnad från Loppan, som var en riktigt linslus...




...så är Eponia lite mer som han i "My Name Is Earl"




Kommentarer
Postat av: emily

Haha vad du är rolig Emily!



Jag förstår vad du menar med sorg. Min omgivning säger att "om 3 år kommer du säkert tycka lika mycket om Filippa". Och ja, kanske blir det faktiskt så. Men just nu känns det väldigt långt borta...

2012-03-30 @ 13:41:14
URL: http://livetmedella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0