Ginger



Imorse vaknade jag upp med träningsvärken from hell.
Gårdagens ridpass plus takskottning tog ut sin rätt och jag kravlade mig ur sängen och kände mig som en åttioåring.
Även Eponia verkade lite seg idag, så när jag och Madde gav oss iväg på dagens lugna skrittur i maklig takt kändes det rätt okej.

Jag glömde dock att min häst levt lite i skyddad verkstad sen hon flyttade hit, så gubbar som skottade tak, traktorer, och röda barnvagnar var väääldigt upprörande. Men jag orkade faktiskt inte ta någon notis om henne då hon frustade och blåste upp sig och studsade runt. Jag satt mest ihopkurad i sadeln och tyckte synd om mig själv för att jag hade träningsvärk i vaderna och att det stramade som satan när jag trampade ner hälarna.

Vi tog oss dock hem, hela och rena och det får väl ändå ses som godkänt resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0