Alla hjärtans - Emilystyle

Jag tror inte ens att jag ska börja mitt brandtal om hur mycket jag föraktar Alla Hjärtans Dag. Allt det där om att det bara är komersiell dynga som ger folk ångest har ni säkert redan läst och hört tusen gånger av andra bittra människor som har svårt att ge villkorslös kärlek på beställning.

Min idé om hur man ska fira denna dag är av följande sort:

8.00: Uppstigning, frukost och barn-tv med Nikki. (Seriöst, att inte fler barn får bokstavskombinationer och agressionsproblem av den där skiten de visar på Barnkanalen är ju ett jävla mirakel!)

9.00: Skjutsar Nikki på dagis och åker själv ner till stallet. Mockar, motionerar Eponia, tittar på när bästa massör-Hanna utför sitt mirakelarbete med min stela häst, hjälper Madde med Vallde, samt dricker kaffe och snackar en massa skit.

14.00: Svänger förbi på dagis och plockar upp Nikki för att sedan återvända till stallet för att göra iordning kraftfoder och ta in Eponia.
Åker sedan hem för att göra sånt som man tydligen måste göra när man är hemma, typ städa, äta mat och sånt som är rätt så främmande för mig.

18.00: Åker till stallet. Igen. Mockar ut, lindar ben och gosar med Epan. Nikki "rider".

Det kallar jag Alla Hjärtans Dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0