Fail

Idag har jag och Nikki ridit.

Såhär såg det ut när Nikki red:







Och typ såhär såg det ut när jag red:




Ja, som sagt. Idag lyckades Eponia få mig ur sadeln. Högbrunstiga fuxmärrar borde spärras in!
Eponia tyckte för det första att det var en urusel idé att galoppera på en volt, så hon slängde upp huvudet, sänkte ryggen och gjorde en tvärnit.
Resultatet blev såklart att jag dunsade ner i sadeln med all min kraft, och fick som direkt respons av Eponia en serie riktiga bocksprång, rodeostyle.

Jag fick äta grus, och Eponia var mycket nöjd med sig själv. Arg som ett bi svingade (ok, masade) jag mig upp i sadeln igen och då tyckte hästen helt plötsligt att det var helt okej att jag sporrade henne i sidorna. Hon var förmodligen så nöjd med sin bedrift att hon var villig att foga sig resten av passet.

Uppladdningen inför morgondagens hoppträning kunde ha varit bättre helt klart, men det är bara att ta nya tag imorgon. Jag kan dock tipsa allmänheten om att komma ner till stallet vid 11-tiden imorgon om man känner sig sugen på lite action. Alla lokala medier borde också vara beredda, för det kommer definitivt att skapas rubriker, det vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Tkr Jocke skulle vart snabb med kameran och dokumenterat, hade velat se de där bocksprången ;)



Hoppas det gick bra idag!

2012-04-14 @ 12:54:20
URL: http://nusseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0