You deserve to be this broken

Både i mitt jobb, och som hästmänniska i allmänhet, stöter jag på väldigt många olika sorters hästmänniskor.
Och precis som det finns en miljon olika hästar, finns det också en miljon olika hästmänniskor, och som det verkar också en miljon olika åsikter om hur man ska hantera sin häst.
Alla dessa metoder!
NH, Perelli, TTeam, TTuch och jag vet inte allt.

Precis som alla andra så tycker jag såklart att mitt sätt att hantera häst är bäst. Att min metod är den rätta.
Men låt mig sälja in den lite bara.

Den metod jag arbetar efter, och som vi också tillämpar där jag arbetar, är nog den äldsta och mest pålitliga metoden för att få trygga, samarbetsvilliga och friska hästar.
Den är helt gratis. Man behöver inga dyra redskap såsom specialknutna reprimmor eller "transporthjälmar". Man behöver inte heller lägga ner tusentals kronor på dyra helgkurser för att lära sig denna metod. Man behöver inga böcker, inga internetforum eller någon gurusnubbe som säger hur man ska göra.
Metoden vi tillämpar i vårt dagliga arbete med hästarna kallas SJBF, eller som man också kan säga: SUNT JÄVLA BONDFÖRNUFT!

Jag kan inte förstå varför inte fler använder sig av den. Det enda du behöver göra egentligen är att använda hjärnan.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är nog den metoden jag kör med också =)

2011-09-29 @ 21:59:10
URL: http://jennynystrom.blogg.se/
Postat av: Carolina

Väl rutet! SJBF är en metod fler borde ta efter!

2011-09-29 @ 22:02:19
URL: http://carpia.blogg.se/
Postat av: Hon Vronkan

Kloka ord!!

2011-09-30 @ 15:58:47
URL: http://honvronkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej. vem har retad dig då? Själv är bäste dräng skulle jag nog vilja påstå!

2011-10-02 @ 21:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0