Stallkväll

När jag kom hem från jobbet idag var jag så slutkörd att jag bara ville lägga mig ner och sova.
Men efter middagen bar det iväg till stallet istället och väl där försvann all trötthet.
Att vara i stallet med Nikki och Jocke är verkligen en energikick.

Först gick vi till Lindys grav och tände ljus och fixade lite.

Saknaden är fortfarande stor, varje dag.

Sen ville Nikki visa upp hösilagebalen som hon, Jocke och Conny hade varit och hämtat hos mormor idag. Mycket stolt över det var hon, lillgumman.

Väl inne i stallet ryktade vi Ramzes. Han fäller så sjukt mycket päls just nu. Man kan stå med gummiskrapan i en timme och det känns ändå som att det är lika mycket lös päls kvar efteråt. Helt hopplöst.
Sen sadlade vi på och jag longerade honom ett par varv innan Nikki fick sitta upp.





När ridningen var avklarad hjälptes vi åt att kvällsfodra alla hästarna. Nikki är duktig och ger hö och sen samlar hon ihop alla hösäckarna och lägger dem på rätt plats. Så duktig.

Imorgon är jag ledig och då blir det lilla Vasaloppet med Nikki och dagis.
Men nu blir det soffläge för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0