Vad är det för fel på Efterlyst?

Programmet Efterlyst som går på TV3 har alltid varit ett av mina favoritprogram, men på senare tid så har det fått stå tillbaka pågrundav att Greys Anatomy sänts på samma tid på Kanal5. Men nu har Greys uppehåll och därför tänkte jag ägna mig åt Efterlyst istället.

Programmet börjar med att man tittar tillbaka på förra veckans program där man tog upp ett fall där en 11-åring blivit överfallen och rånad av en vuxen man.
Hemskt, naturligtvis.
Ännu hemskare var att 11-åringen blev av med sin iphone...ehh, vänta nu! Vem fan ger sin 11-åring en iphone?
Tydligen föräldrar som inte är så gammalmodiga som jag själv.
Jaja, det var ju såklart ett trauma för 11-åringen att bli rånad, men kom igen! Idiotiska vuxna som tycker sig ha rätt att stjäla kommer det alltid att finnas, så ett tips till alla föräldrar där ute: Ge inte din elvaåring en iphone, och låt dem inte åka tunnelbana själva.
Okej, nu var det inte det jag skulle bli upprörd över, utan det var följande som gjorde mig alldeles andfådd av irritation: 11-åringen fick i kvällens program komma till studion, där Hasse Aro sa att det var strongt av henne att ställa upp, och för att hon var så duktig så fick hon och hennes familj en dags vistelse på Tivoli i Stockholm.
Men va!? Sen när blev Efterlyst förvandlat till välgörenhetsTV?
Och vad fan bryr sig den där ungen om Tivoli när hon har en iphone?
Gaah!

Jag tittade vidare... i två minuter.
Sen nämnde Hasse Aro nämligen någonting om att gymnasieklasser kunde vinna 100.000 kronor om de kom upp med en bra idé hur man ska stoppa våldet.
Men va!?
Ska man måsta muta ungar nuförtiden med pengar för att de ska vilja stoppa våld?
Nej nu jävlar.
Det är inte såhär Efterlyst ska gå till! Fånga bovar istället och sluta ge bort saker!
Jag stängde av skiten.

Jag är upprörd.
Det kan till viss del också bero på att jag är bitter för att min favorit, tillika nummer två på min Reserv-Kille-Lista; Leif GW Persson inte längre medverkar i Efterlyst.
Jag kommer aldrig se det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0