Pratmakerskan och treårstrotsen

Nikki är verkligen duktig på att prata och har ett ordförråd som förvånar de flesta, så liten hon är.
Varje dag kommer det små kommentarer eller utläggningar som man önskar att man skrivit ner direkt.

Tillexempel nyss då jag stod och gjorde kvällsfika och Nikki ville se på Pippi Långstrump.
- Jamen gå och starta DVDn du så gör jag fika, sa jag.
- Okej då, säger Nikki och knatar iväg.
Efter en stund kommer hon tillbaka och suckar.
- Hörrudu mamma, det där är ju alldeles för svårt för barn!

Ibland när vi diskuterar saker och blir lite osams, kan hon säga:
- Mamma, nu slutar du tjafsa med mig!
Och så stampar hon med foten i golvet.

Samma sak om vi blir lite osams och jag tillslut ryter till på skarpen. Då kaptulerar hon med att sucka högt och säga:
- Men OKEJ DÅ!


"HÅJDJÅKK!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0