Stallpigan



Ikväll har jag och Nikki varit nere i stallet och tagit hand om Ramzes.
Nikki är så duktig när hon följer till stallet.
När jag mockar så sitter hon på ett täcke mittemot boxen och tittar på, och när jag ska tömma kärran eller fylla spån så öppnar hon dörrarna och hjälper till.
Att borsta Ramzes är det bästa. Hon "kammar" på häststackaren så han snart inte har någon päls kvar.

Idag har hovslagaren verkat hovarna och eftersom vi hade lite tajt om tid så fick Ramzes prova nya skärpan genom att motionera sig själv i ridhuset en stund.
Imorgon blir det nog lite tömkörning ifall jag får någon assistent.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hon berättade för mig på dagis idag att hon hade blivit på arg på han, för han hade "hoppat till" (?) när hon skulle kamma han och skrämt henne .

2010-10-05 @ 22:02:02
Postat av: Farmor

Du får sätta lillstumpan på Ramzes och programmera Nedre Öre på hans radar, för nu längtar jag efter Nikki. Farmor

2010-10-12 @ 17:05:37
Postat av: Guy

Ja Nikki är en gullig tös som vill hjälpa till och delta i det mästa;)kramiz lilla stjärnan Guy;)

2010-11-13 @ 18:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0