Charmad och såld

Imorse åkte jag och Nikki till stallet strax efter 9 för att vänta på veterinären som skulle vaccinera Ramzes. Han fick ju sin första spruta den 1 oktober så nu var det dags för den andra i ordningen.


Nikki hittade såklart en katt som behövde kammas, och hon roade sig med att tortera denne medan jag mockade.


Sen ikväll åkte jag ner till stallet själv och tömkörde. Eftersom ridhuset var upptaget så höll jag till ute i paddocken och både jag och Ramzes var hyfsat andfådda efter att ha plumsat runt i djupsnön ett tag.
Idag var första gången jag tömkörde honom utan att ha någon hjälpreda och jag var grymt imponerad av lillkillen. Han har redan förstått alla kommandon och allt satt som ett smäck fast det var ett tag sen sist.
Kommandona för skritt, trav och halt var inga problem och han försökte inte backa i halterna som han har haft tendens att göra tidigare.
Jag är så glad och stolt.
Funderar på om jag ska hämta hem rockarden från mamma imorgon så vi får spänna för snart!


Fina lillkillen.
Jag tycker verkligen bara mer och mer om denna häst för varje dag som går. Han är så otroligt charmig, lättlärd och snäll. Kring Nikki är han alltid så försiktig och han älskar verkligen människor.
Han är charm på fyra ben.

Kommentarer
Postat av: Beffa

Så söt!!

2010-10-27 @ 21:59:20
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Ewa

Han verkar super fin =)

2010-10-28 @ 21:13:51
URL: http://kelvink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0